آغاز مسدودسازی کارت‌های بازرگانی فاقد اعتبار + جزئیات حقوق آذر ۱۴۰۴ بازنشستگان لشکری واریز شد آخرین مهلت ثبت نام فروش جدید ایران خودرو + زمان قرعه کشی لبنیات از این تاریخ ارزان می‌شود + جزئیات تغییر قیمت برخی اقلام لبنی فروش ایران خودرو آذر ۱۴۰۴ بدون بلوکه پول؛ آخرین مهلت ثبت نام ایران خودرو چه زمانی است؟ + زمان قرعه کشی اعلام جزئیات هزینه و عملکرد پروژه بارورسازی ابرها در کشور آخرین قیمت گوشت قرمز؛ امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تمدید شد/ راهنمای کامل سامانه ثبت نام ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول آخرین قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در اولین روز هفته اعلام شد اعتبار جدید کالابرگ الکترونیکی در اختیار دهک‌های درآمدی میانی آمارهای عجیب از صادرات میلیون ها دلار کالای اساسی بدون برگشت ارز موقتا ترمز واردات گوشی لوکس از مسیر مسافری کشیده شد بارش برف مدارس و دانشگاه‌های اصفهان را تعطیل کرد

ابلاغ دستورالعمل درج قیمت بر روی کالاها

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولید‌کننده بر روی کالاها در هفته جاری خبرداد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 27
کد خبر: ۱۰۷۰۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، عباس تابش از ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولید‌کننده بر روی کالاها در هفته جاری خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های اصلی در بازار، درج قیمت‌های غیرقانونی و غیرواقعی بر روی کالاها است.

رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان افزود: با توجه به مطالبه عمومی و با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها، و بهره‌مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی و اطلاع رسانی مستمر از قیمت انواع کالا و خدمات و همچنین کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان لازم است با تغییر در شیوه درج قمیت کالا به عنوان الزام قانونی ، موجبات استیفای بیش از پیش حقوق مصرف‌کنندگان فراهم شود.

تابش بیان داشت: در شرایط فعلی بواسطه اینکه رقابت حداکثری بین واحدهای تولیدی برای بدست آوردن سهم بازار از طریق اختصاص حاشیه سود بیشتر برای شبکه توزیع وجود دارد و عملا قیمت کمتر مبنای رقابت نیست، میزان بهره مندی شبکه توزیع از حاشیه سود تخصیص یافته تعیین کننده فروش می باشد.

وی ضمن بیان اینکه نظام اطلاع رسانی قیمت باید به گونه ای تعریف شود که رقابت بین تولیدکنندگان و رقابت بین شبکه های مختلف توزیع را ایجاد کند اظهار داشت: این پروژه به دنبال ایجاد فضای رقابتی از طریق استفاده از ظرفیت های مصرف کنندگان برای خرید کالای با کیفیت و قیمت پایین تر تعریف شده است./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار